FollowUsFB

ipb

 



III Colóquio Internacional Aprolínguas: Ensino/aprendizagem de LE no ensino presencial e online: herança, perspetivas e desafios

2 e 3 dezembro 2021

A Faculdade de Ciências Humanas e Sociais, a Escola Superior de Educação e Comunicação, e a Escola de Gestão, Hotelaria e Turismo da Universidade do Algarve organizam o "III Colóquio Internacional Aprolínguas: Ensino/aprendizagem de LE no ensino presencial e online: herança, perspetivas e desafios", que decorrerá nos dias 2 e 3 de dezembro de 2021, em formato online.

Mais informação 

 

ipb

 

logo ipb dest

3rd International Conference of Foreign Languages (III CILE)

30 e 31 de outubro de 2019
Escola Superior de Educação Instituto Politécnico de Bragança

 

Mais informação e ficha de inscrição  Descarregar a Chamada de Trabalhos

 

III Jornada Boas Práticas em Línguas
18 de maio de 2018
Auditório do ILCH

O BabeliUM – Centro de Línguas do Instituto de Letras e Ciências Humanas (ILCH) da Universidade do Minho organiza a III Jornada Boas Práticas em Línguas que se realiza no Auditório do ILCH, campus de Gualtar, no dia 18 de maio de 2018. Esta Jornada visa criar um espaço de apresentação, partilha e discussão de experiências e de projetos considerados boas práticas no ensino-aprendizagem das línguas, quer das línguas estrangeiras que integram os currículos escolares, quer do Português como língua não materna, no âmbito da promoção do multilinguismo e da interculturalidade em contexto de ensino formal e/ou não formal. Esta Jornada é acreditada, pelo CCPFC, como Formação contínua, com 0,5 créditos. Destinatários desta ação de formação são Professores do 3º Ciclo do Ensino Básico e do Ensino Secundário (Cód. dest. 12).

Mais informação e ficha de inscrição

 

Learning beyond Culture: Reports from the field on Intercultural Communicative Competence through telecollaboration and foreign language learning

We are inviting chapter contributions to an online double blind peer reviewed publication on Learning beyond Culture, Intercultural Communicative Competence (ICC), Telecollaboration, and Foreign Language (FL) Learning. These Reports from the Field can include descriptions and results of classroom action-research, best practices, and lessons for instructional design.

The purpose of this publication is essentially to support teachers in higher education who are concerned about the development of ICC in their students and colleagues.

Aiming to support plurilingualism in our contributing authors, the publication welcomes proposals written in English, Portuguese, and Spanish. Please note, however, that the object of study is not limited to any particular languages. The target readers are teachers and researchers as well as creators of instructional design and materials in Higher Education.

The team of peer reviewers will be composed of the contributing authors and the editors. Please note that, when you submit a chapter proposal, you assume responsibility to participate in the peer review process as a member of this multicompetent team from September 2017 through February 2018.

We look forward to receiving your chapter drafts and working with you on this important project. Feel free to contact us at This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .

See below for submission guidelines.

Important dates

Oct 31, 2017
Oct 5, 2017
Oct 30, 2017
Nov-Feb 2018
Feb 15, 2018

Submission of chapter proposal + biodata (extended)
Notification of acceptance
Full chapter submission
Peer review process
Edition goes online

  

Please download the Call for Papers for further details


ReCles.pt supports the EU-funded (2015-2017) project ICCAGE, project no. 2015-1-CZ01-KA203-013992

 iccage erasmus

 

1495188204

Refolução: antigos e novos paradigmas II Colóquio Internacional de Línguas Estrangeiras (II CILE)

Data: 12-13 Outubro 2017

Organização: Departamento de Línguas Estrangeiras, ESE-IPB

Local: Escola Superior de Educação Instituto Politécnico de Bragança

 

 

Download the Updated Call for Papers

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction